جراحی بینی گوشتی همراه با نمونه کار و هزینه عمل

زمانی که بینی در تناسب با دیگر اجزای صورت بوده و سوراخ های آن نیز با یکدیگر متقارن باشند ، ظاهر فرد زیبا و چشم گیر خواهد شد. بسیاری از افراد هستند که به دلایل زیادی از جمله بزرگی ، انحراف و یا افتادگی نوک بینی از صورت خود خجالت می کشند و به دنبال راهی برای برطرف کردن ایرادات آن هستند. عمل بینی ، راه حلی است که در جلوی این دست از افراد قرار گرفته و می تواند تاثیر بسیار زیادی روی اعتماد به نفس آن ها داشته باشد. اما همه این عمل های زیبایی به یک شکل انجام نمی شوند ، زیرا بینی افراد با یکدیگر متفاوت است. یکی از این تفاوت ها ، گوشتی یا استخوانی بودن آن می باشد. در این مقاله در مورد جراحی بینی گوشتی و همچنین خصوصیات این مدل توضیحاتی را ارائه داده ایم ؛ پس با دکتر بهرام بادامچی جراح بینی گوشتی در تهران همراه باشید.

جراحی بینی گوشتی - دکتر بهرام بادامچی

کدام بینی را می توان در دسته گوشتی قرار داد؟

وقتی که یک بینی پوستی ضخیم و چرب ، پل کوتاه ، سوراخ های پهن و غضروف ضعیف داشته باشد به آن گوشتی می گوییم. شاید جالب باشد که بدانید افراد زیادی در سرتاسر دنیا هستند که بینی آن ها گوشتی می باشد. جراحی بینی گوشتی معمولا برای از بین بردن ایرادات این عضو انجام می شود و در اغلب اوقات باعث جمع شدن پره ها و کوچک شدن نوک بینی می شود.

آماده شدن برای عمل بینی گوشتی

به منظور اینکه برای این پروسه آمادگی کامل را داشته باشید ، در اولین قدم باید با  بهترین جراح بینی گوشتی در تهران مشورت کنید. این فرد پیش از عمل یک جلسه مشاوره ترتیب خواهند داد و در آن تمامی اقداماتی که نیاز است پیش از فرآیند به انجام رسانید ، ریسک ها و خطرات جراحی ، مراقبت های بعد و غیره را برایتان توضیح خواهد داد.

برای دریافت نوبت جراحی بینی گوشتی فرم زیر را پر کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

رویکرد جراحی بینی گوشتی چگونه انجام می شود؟

این روند در اغلب مواقع تحت بیهوشی عمومی به انجام خواهد رسید که بیمار در حین عمل ، به خواب عمیقی فرو می رود و چیزی از اطراف خود متوجه نخواهد شد. در صورتی که نیاز به تغییر دادن شکل پل بینی باشد ، جراح برش هایی را در دو پره این عضو و سپس زیر بافت میانی آن (کلوملا) ایجاد خواهد کرد. در مرحله بعد پوست بینی را بلند کرده تا به ساختار این عضو دید و دسترسی بهتری داشته باشد.

امکان دارد زمانی که بخواهید جراحی بینی گوشتی در تهران را انجام دهید ، از پیوند غضروف نیز استفاده شود. این کار در صورتی انجام می شود که ارتفاع پشت بینی کوتاه بوده و یا نوک آن نیاز به بهبود داشته باشد. پزشک این غضروف را از سه راه می تواند به دست آورد ؛ یک غضروف گوش ، دو غضروف دنده و سه بانک غضروف. اگر تصمیم بر استفاده از غضروف های بدن خود فرد باشد ، برش های کوچکی در مناطق هدف ایجاد خواهد شد و مقدار مورد نیاز از غضروف بیرون آورده می شود.

در مرحله آخر عمل بینی گوشتی ، پوست به سر جای خود بازگردانده شده و زخم ها بخیه زده می شوند. این بخیه ها می توانند جذبی یا غیر جذبی باشند. بخیه های جذبی به پوست زده نمی شوند و در مخاط بینی مورد استفاده می گیرند ؛ به یاد داشته باشید نیازی به کشیدن این بخیه ها نیست. اما اگر این بخیه ها جذبی نبودند ، باید در معاینه اول و در مطب پزشک کشیده شوند.

بعد از جراحی بینی گوشتی چه انتظاری داشته باشیم؟

کل این پروسیجر ، به چیزی حدود دو ساعت زمان نیاز دارد. بعد از اتمام عمل بیمار به اتاق ریکاوری منتقل خواهد شد تا در آنجا تحت نظر قرار گیرد. بعد از به دست آوردن هوشیاری و رخ ندادن مشکل خاصی ، فرد به بخش منتقل شده و بعد از چند ساعت می تواند ترخیص شود.

سن جراحی بینی گوشتی

بهترین سن برای عمل بینی گوشتی وجود ندارد ؛ اما با این حال بیماران به منظور اینکه کاندیدای مناسبی برای این پروسه محسوب شوند ، باید ویژگی های خاصی را داشته باشند. در اغلب اوقات خانم ها از 16 سال به بالا و آقایان از 17 سال به بالا می توانند این پروسه را انجام دهند.

هزینه جراحی بینی گوشتی در تهران

می توان گفت قیمت عمل بینی گوشتی در تهران به عواملی همچون مهارت پزشک ، نوع بینی و میزان تغییرات مورد نیاز آن ، هزینه های مربوط به بیمارستان مثل بیهوشی و تجهیزات اتاق عمل ، آزمایشات ، داروهای تجویز شده و غیره بستگی دارد.

نتیجه عمل بینی گوشتی

زمانی می توانید نتیجه جراحی خود را مشاهده کنید که تمام ورم و کبودی از بین رفته باشد. دو تا شش ماه بعد از اتمام پروسه ، می توانید تقریبا نتیجه را ببینید ، اما توجه داشته باشید که تا از بین رفتن باد بینی به صورت تمام و کمال ، به چیزی حدود 18 ماه زمان نیاز است. 

80 درصد ورم بینی در ماه اول ، 90 درصد آن در شش ماه اول و باقی آن در 18 ماه رفع خواهد شد. بینی جدید شما ، تا آخر عمر شکل خود را حفظ خواهد کرد ؛ اما برای اطمینان بیشتر توصیه می شود به مدت یک الی دو ماه علاوه بر چسب از آتل نیز استفاده شود تا بینی گوشتی شکل بگیرد.

عکس عمل بینی گوشتی و پهن

جراحی بینی گوشتی با لیزر در تهران

عمل بینی گوشتی با لیزر ، عبارتی است که شاید بارها آن را شنیده باشید. خیلی از بیماران به دلیل ترسی که از جراحی و بیهوشی دارند ، به دنبال راهی جایگزین برای آن هستند و لیزر برایشان وسوسه کننده است. اما متاسفانه نمی توان برای تغییر شکل ساختار بینی از لیزر استفاده کرد و این موضوع تنها یک شگرد تبلیغاتی می باشد. میزان گستردگی این تبلیغات به قدری زیاد می باشد که افراد تصور می کنند در رینوپلاستی به روش بسته از لیزر استفاده می شود ، در صورتی که اصلا اینطور نیست.

زیباجویان باید توجه داشته باشند که ایجاد تغییر در هیچ یک از بخش های بینی با لیزر امکان پذیر نیست ؛ یعنی نمی توان مشکلاتی مثل انحراف ، پولیپ ، سینوزیت و غیره را با این ابزار درمان کرد. از لیزر تنها می توان برای برش دادن پوست استفاده نمود.

فیلم جراحی بینی گوشتی

می توان با لیزر بینی را کوچک کرد؟

متقاضیان این پروسه ، اغلب این سوال برایشان پیش آمده است که کوچک کردن بینی با لیزر امکان پذیر است؟ همانطور که گفته شد ، لیزر تاثیری در ساختار بینی نخواهد داشت و برای کاهش سایز این عضو ، باید به سراغ جراحی بینی گوشتی بروید.

فواید لیزر در عمل زیبایی بینی گوشتی

غیر از جراحی ، می توان از فناوری لیزر در مواردی استفاده کرد که در ادامه ذکر کرده ایم :

  • رفع جوش و آکنه روی پوست بینی
  • کاهش ضخامت پوست به صورت نسبی در افرادی که به بیماری هایی مثل رینوفیما مبتلا هستند
  • ایجاد برش در حین عمل بینی گوشتی

بنابراین در صورتی که قصد ایجاد تغییرات در بینی گوشتی خود را دارید ، توصیه می شود به جای اعتماد به این تبلیغات کذب یک جراح حاذق را پیدا کرده و خود را به دست او بسپارید.

عکس قبل و بعد عمل بینی گوشتی توسط دکتر بادامچی

جراحی بینی گوشتی در تهران با امواج رادیویی

دکتر بادامچی در حین عمل های جراحی از امواج رادیویی استفاده می کنند. طول این امواج رادیویی خیلی ریز بوده و از لحاظ ارتعاش در حد 4 مگاهرتز می باشد. فرق این روش با کوتر معمولی این است که طول امواج کوتر بیشتر بوده و در حد کیلوهرتز می باشد. هر چقدر این امواج ریزتر باشند ، برش ها شارپ تر (تیزتر) خواهند بود. دلیل اصرار بر استفاده از امواج رادیویی این است که برش ها دقیق تر و سریع تر بوده و به همین دلیل تایم عمل کوتاه تر می شود. علاوه بر آن در صورتی که از تیغ جراحی استفاده شود ، محل برش خونریزی می کند و برای بند آوردن این خون باید از کوتر استفاده شود. این کوتر مقدار زیادی از بافت را از بین خواهد برد و متعاقبا حین جوش خوردن زخم ها مشکل ایجاد می شود.

اما امواج رادیویی جلوی خونریزی را گرفته و با کمترین زمان استفاده از کوتر کاربونیشن ، بدون آسیب به بافت های سالم جلوی خونریزی را می گیرد. همین امر باعث شده که محل برش کمتر خود را نشان دهد ؛ همچنین گوشت اضافه یا کلوئید نیز کمتر تشکیل خواهد شد. حتی در حین جراحی بینی گوشتی نیز از این امواج رادیویی استفاده می شود تا مقدار خونریزی کاهش یافته ، مقدار بافت مرده کمتر شود ، نیازی به کوتر نباشد و عمل سریع تر پیش رود. می توان از این ابزار مثل یک قلم نقاشی به غضروف ها فرم داد و پستی بلندی های بینی را برطرف کرد. در کل نتیجه به دست آمده از عمل بینی گوشتی با امواج رادیویی بهتر خواهد بود.

تکنیک های جراحی بینی گوشتی

در این رویکرد برای برش پوست و ایجاد تغییرات می توان از دو تکنیک با نام های باز و بسته استفاده کرد. این متدها هر کدام مزایا و معایب خود را دارند ، اما نمی توان گفت که یکی بر دیگری برتری دارد. در این قسمت توضیحاتی را در مورد هر کدام ارائه داده ایم :

عمل بینی به روش بسته

اگر پزشک این رویکرد را انتخاب کند ، باید تمامی برش ها را داخل سوراخ های بینی بزند و به پوست خارجی کاری نداشته باشد. با کمک این روش دیگر هیچ جای اسکاری در خارج بینی شکل نخواهد گرفت و پوست هم به شکل کامل بلند نمی شود.

تنها با استفاده از یک سری ابزار مخصوص ، از طریق همان سوراخ های بینی پوست مقداری از ساختار زیر خود جدا شده تا تغییرات مورد نظر اعمال شوند. می توان کوتاه بود عمل را از مزیت های این روش دانست ، اما پزشک نیز باید از مهارت ویژه ای برخوردار باشد تا با وجود محدودیت ها ، نتیجه ای عالی خلق کند.

در بینی هایی که کار زیادی روی آن ها انجام نمی شود و عمل به منظور برداشتن قوز در بینی های استخوانی صورت می گیرد ؛ از روش بسته استفاده می شود. معمولا در این پروسه ها با استفاده از غضروف های متحرکی که به سپتوم دوخته نمی شوند ، بینی سر بالا می شود. قوز بینی دو قسمت دارد ؛ قسمت بالایی که استخوانی بوده و قسمت پایینی که غضروفی است. می توان با استفاده از این غضروف بینی را سر بالا کرد ، اما اگر غضروف کافی وجود نداشته باشد پزشک قادر است از سپتوم کمک بگیرد. به این منظور یک قسمت مستطیلی از این دیواره برداشت و زیر تیپ بینی قرار داد تا سر بالا شود. بنابراین بینی هایی که کار زیادی ندارند ، گذاشتن غضروف نیازی به دوختن ندارد و استئوتومی اینترنال انجام می شود تکنیک بسته کفایت می کند.

جراحی بینی گوشتی به روش باز

در این تکنیک ، یک برش زیر کلوملا (بافت میان دو سوراخ بینی) و دو برش در هر پره ایجاد خواهد شد. از این طریق می توان پوست را به صورت کامل بلند کرد.

وقتی دید جراح به ساختار بینی کامل باشد ، می تواند به شکل بهینه تری تغییرات را ایجاد نماید. همچنین اگر نیاز به استفاده از گرافت یا پروتز باشد ، این روش ترجیح داده می شود.

بسیاری از افراد تصور می کنند که جای برش های ایجاد شده در روش باز ، باقی خواهد ماند و تصویر زشتی را ایجاد می کنند. باید گفت این مسئله بسته به مهارت پزشک شما و توانایی بدن خودتان در ترمیم زخم ها دارد. به طور کلی اسکار برجای مانده خیلی مشخص نیست و بعد از مدتی نیز کمرنگ تر خواهد شد.

اما در عمل بینی گوشتی نمی توان از روش بسته استفاده کرد و محدودیت هایی در تکنیک بسته وجود دارد ؛ به همین دلیل اکثر جراحان از انجام آن ناتوان هستند. در روش باز می توان به راحتی غضروف ها را بیرون آورد و به غضروف اولیه بینی دوخت. همچنین در این روش جراح قادر است ارتفاع بینی را تغییر دهد و زیر ساخت بینی را مستحکم تر نماید. سپس پزشک پوست بینی را در یک بستر جدید می نشاند ؛ به امید اینکه این پوست به مرور زمان و در فاصله چند ماه حجم خود را کم کرده و شکل جدید را در قالب جدید به دست آورد.

دکتر بادامچی از روش های تکمیلی از جمله گذاشتن آتل به مدت بیشتر از حالت عادی استفاده می کنند. این آتل ها باید به مدت دو ماه مداوم و شش ماه متناوب روی بینی باشند تا پوست به قالب جدید بچسبد.

چگونه ورم بعد از عمل بینی گوشتی را کنترل کنیم؟

تورم بعد از جراحی بینی گوشتی یک تجربه طبیعی است. این تورم معمولاً در هفته های اول پس از جراحی بیشتر است و سپس به تدریج کاهش می یابد. با این حال، در برخی از افراد، تورم بینی گوشتی ممکن است تا چند ماه یا حتی یک سال ادامه داشته باشد.

عوامل مختلفی می توانند بر میزان تورم بینی گوشتی تأثیر بگذارند، از جمله:

  1. ضخامت پوست: بینی های گوشتی به دلیل ضخامت پوست بیشتر، بیشتر مستعد تورم هستند.
  2. شدت جراحی: جراحی های بینی گوشتی معمولاً پیچیده تر از جراحی های بینی استخوانی هستند و بنابراین بیشتر باعث تورم می شوند.
  3. مهارت جراح: مهارت جراح در انجام جراحی بینی نیز بر میزان تورم تأثیر می گذارد.

برای تعیین نوبت جراحی بینی گوشتی ، با شماره های زیر تماس بگیرید

مطب ونک

مطب گیشا

کلام آخر

افراد بسیاری وجود دارند که به علل مختلف از جمله اندازه ، شکل و ظاهر بینی خود عذاب می کشند و حتی در مواردی با مشکلات عملکردی مثل اختلال در تنفس نیز دست و پنجه نرم می کنند. حال زمانی که بینی این دست از متقاضیان پوستی ضخیم ، با منافذ باز و چربی زیاد داشته باشد در دسته بینی های گوشتی قرار خواهد گرفت. جراحی بینی گوشتی ، از پیچیده ترین و دشوارترین عمل های زیبایی می باشد که برای انجام آن باید به سراغ یک جراح با تجربه و متبحر  بروید.

دکتر بهرام بادامچی

دکتر بهرام بادامچی ، متخصص گوش و حلق و بینی می باشند که بورد تخصصی خود را از دانشگاه تهران کسب کرده اند. ایشان سابقه بیش از ده هزار جراحی بینی گوشتی موفق را در کارنامه خود دارند. تخصص ایشان در حوزه بینی های گوشتی بوده و با استفاده از نوین ترین امکانات و تجهیزات ، مانند بهره گیری از امواج رادیو فرکوئنسی نتایجی فوق العاده را خلق می کنند.

3.5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهتاب
مهتاب
1 ماه قبل

سلام من پیش یه دکتر دیگه مشاوره شدم
بهم گفتن پوستم خیلی ضخیمه و استخون بینیم کوتاهه نمیشه عمل کرد چون تغییری نمیکنه
میخواستم ببینم شما انجام میدید؟

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت